



Pan Kei Ikeda zaczynał od tego, że był audiofilem entuzjastą. Bardzo dawno, gdyż swoją przygodę z dźwiękiem rozpoczął około roku 1919. Jednak dopiero w latach 60-tych ubiegłego wieku “na poważnie” zajął się projektowaniem urządzeń audio, głównie głośników. Rozpoznamy je łatwo po skrócie IK w oznaczeniu, tak jak w przypadku IK38 inspirowanego głośnikiem duocone RCA, który został zaprojektowany przez Ikedę dla JVC. Ale były też głośniki oznaczane inaczej, jak na przykład WE 59 A (lub WE 540) znany jako ?chiński kapelusz? przeznaczony do współpracy z pierwszym wzmacniaczem Western Electric, WE 25A.
Kei Ikeda – legendarny japoński projektant głośników, pracujący dla Crysler Electronics w latach 60-tych i dla JVC w latach 70-tych, potem nagle zniknął z widoku. W japońskim przemyśle elektrooptycznym pracował później dżentelmen o tym samym nazwisku, twórca kilku patentów, ale nie jest jasne, czy jest to ta sama osoba. Projekty Ikedy dla Cryslera są do dziś podziwiane i poszukiwane przez entuzjastów audio.
.

.
Firma Crysler Electronics była japońskim producentem wysokiej klasy głośników z siedzibą w prefekturze Shibuya-Ku w Tokio. Istniała od wczesnych lat 60-tych do połowy 70-tych, a jej produkty na zachodzie często nosiły nazwę Living Audio. Najbardziej zasłynęła z trójdrożnej konstrukcji CE-1a i modelu półkowego CE-4a, które nadal stanowią jedne z najbardziej poszukiwanych głośników vintage na świecie. Autorem ich konstrukcji był właśnie Kei Ikeda. Później przez moment pracował w tym samym charakterze dla JVC. Jednak to produkty Cryslera są szczególnie godne uwagi. Zwłaszcza ze względu na jakość wykonania, bijącą na głowę ówczesnych konkurentów i do dziś wzbudzającą zachwyt. Te konstrukcje uważano za małe głośniki, chociaż według dzisiejszych standardów coś z 12-calowymi przetwornikami raczej nie mieści się w tej kategorii. Ale to nie wielkość zadecydowała o ich sukcesie. Brzmienie projektów Ikedy bije na głowę wszystko co kiedykolwiek zdołano wyprodukować w tym zakresie cenowym.
.

