



Akai AM-2600, wbrew pozorom nie posiada nadmiaru gałek. Posiada praktyczne kontrolki, które działają prawidłowo. Oprócz dwóch wejść magnetofonowych, które mogą być używane do monitorowania taśmy lub kopiowania z jednego rejestratora do drugiego, wzmacniacz ma możliwość wyboru jednego z dwóch wejść phono, wejścia tunera i wejścia pomocniczego. We wszystkich przypadkach czułości i impedancje są rozsądne, a jedno wejście phono ma możliwość wyboru impedancji na panelu tylnym od 32k do 47k do 86k omów. Jednak ten przełącznik nie jest dobrze ekranowany i może być źródłem przechwytywania szumu. Z wyjątkiem złącza taśmy DIN wszystkie połączenia są przez gniazda RCA.
Po stronie wyjściowej przewidziano słuchawki i dwa zestawy głośników, z przełącznikiem wyboru głośników ?wyłączone? lub włączonym jednym lub obydwoma zestawami. Chociaż wzmacniacz może wysterować całkiem sporo mocy przy 2 omach, nie jest zalecane używanie równolegle dwóch zestawów głośników 4-omowych.
Prócz tego posiada filtry górnoprzepustowy i dolnoprzepustowy, każdy z dwiema częstotliwościami wyboru. Filtry te mają dobrze dobrane częstotliwości, które nie powodują wyolbrzymionych efektów. To samo dotyczy regulacji tonów, która działa płynnie i nie wprowadza znaczącej nierównowagi między kanałami.
Należy jednak zauważyć, że wejścia phono mają odchylenie od idealnego wyrównania RIAA o około 1 dB, co czyni je wejściami najgorszej jakości w tym wzmacnmiaczu.
Subiektywne testy wykazały, że Akai AM-2600 brzmi czysto i ma dobrą wydajność przejściową, a wskaźniki poziomu na panelu przednim mają szybką reakcję, co może być przydatne.
Regulacja głośności typu schodkowego z odpowiednio małymi krokami i dużym, łatwym w obsłudze pokrętłem koncentrycznym z regulatorem balansu typu pełnozakresowego, dzięki czemu każdy kanał może być całkowicie wyciszony.
Podobnie jak w przypadku wielu tańszych wzmacniaczy, stopniowana regulacja głośności i tonu to w rzeczywistości potencjometry z mechanizmem zapadkowym, ale w przypadku Akai AM-2600 kroki między zapadkami są dobrze wyskalowane.
Jeśli chodzi o szum wejściowy, wzmacniacz ten jest niezwykle cichy na wejściach wysokopoziomowych, ale słaba wydajność szumowa regulatora głośności niweluje tę przewagę, zepsutą również złą wydajnością wejścia phono.
Zewnętrzny wygląd wzmacniacza jest schludny i uporządkowany, ale wewnętrzne standardy pozostawiają wiele do życzenia przez dość niechlujne okablowanie i płytki drukowane. Niestety nie identyfikują one komponentów, co znacznie ułatwiłyby serwisowanie.
Dla tych, którzy lubią filtry loudness, ten wzmacniacz naprawdę podbija basy o 8 dB przy 100 Hz, a wysokie zaledwie o 4 dB przy 10 kHz.
Specyfikacja:
- Power (RMS) 2 X 60w/8 ohms
- Power Band: 20Hz to 20Khz
- Frequency response: 7Hz/40kHz
- Harmonic at rated output: 0,1%
- Intermodulation Distortion: 0,1%
- Damping Factor: 60 – 8 ohms
- Input Sensitivity Phono 1: 3 mV
- Input Sensitivity Phono 2: 3 mV
- Input Sensitivity Tuner: 150 mV
- Input Sensitivity Aux: 150 mV
- Input Sensitivity Tape In: 150 mV
- Signal/Noise Ratio Phono: 75 dB
- Signal/Noise Ratio Tuner: 95 dB
- Signal/Noise Ratio Tape In: 95 dB
- Signal/Noise Ratio Aux: 95 dB
- Output Impedance: 4 to 16 ohms
- Dimensions: 440 x 331 x 141 mm
- Weight: 10 Kg

